BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

SINDARELLA-DEALOVA

Friday, August 13, 2010

MOTO HILANG



Tanggal 8hb 8 2010, jam 7.15pm, bertempat dia Nona Bandar Sunway.

Berlaku satu kejutan dlm hidup aku yang xpenah aku alami.
Keluar je dari kedai bunga nona tu motosikal 135LC xda dekat tempat parking.
Cuma yg ada baju sejuk je atas jalanraya. Satu perasaan yg aku xkan lupakan,
Membeli persiapan tuk perkahwinan. tetiba terima satu kejutan.

Aku telefon paksu n adik aku supaya datang ambik aku n tunang aku.
dan kami wat report di Balai Polis Seberang Jaya. Selepas wat report di sana kami dia arahkan pergi ke Balai Polis Bandar Perda untuk menyerahkan siasatan tu pada pegawai disana. Moto ex5 aku bagi tunang aku guna wat sementara untuk pergi keje. aku sampai umah lebih kurang kul 10.00mlm.

Tanggal 9hb 8 2010, sungguh letih. Aku terpaksa g minta salinan geran moto n insuran tuk melengkapkan report aku. di sebabkan moto aku wat pinjaman AEON CREDIT so aku terpaksa plak g ke chai leng park tuk ambik geran moto di sana. Lepas tu terpaksa g kedai moto balik ambik insuran plak. Dua kali juga lew ulang alik g balai.Satu ari juga lew aku x keje.

10hb 8 2010 aku antaq adik aku g keje dulu dlm kul 8.15am lepas tu baru aku g keje. lbih kurang dlm kul 9 juga lew aku sampai kilang. Balik awai sebab xleh nk wat ot. nak g ambik adik aku kat kilang dia lak kat lunas.

11hb 8 2010. kul 1.15am aku terima mesej dr satu nombor yg x kenai, moto yg ilang tu telah di temui dlm keadaan x sempurna. n aku ambik keputusan aku nk g tgk moto tu. so aku telefon no tu n tnya moto da kat mana. so pg tu kami g ke Balai Polis Sg Dua. Moto tu di buang di tepi tali air di Pokok Sena. Tapi rasanya still leh guna cuma tayar n sport rim je xda.

Xpa lew nk wat mcm mana. Tuhan tu turun kan sedikit dugaan tuk kita beringat. Benda yg kita sayang ilang sekelip mata. cuba bayangkan. payah dapat lak tu. Apa pun Alhamdulillah. semuanya atas izin Allah.

0 comments: